Karolina Sofulak
Reżyserka opery. Absolwentka studiów filologiczno-kulturoznawczych Europy Zachodniej na Uniwersytecie Warszawskim oraz międzywydziałowego kierunku reżyserii opery i teatru muzycznego na AST, ASP i Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2016 roku została finalistką konkursu Independent Opera Fellowship, a rok później wyreżyserowała „Rycerskość wieśniaczą” Mascagniego dla Opera North w Wielkiej Brytanii. W 2018 roku zdobyła pierwszą nagrodę w międzynarodowym konkursie reżyserskim European Opera-directing Prize, a jej zwycięska inscenizacja „Manon Lescaut” Pucciniego została zaprezentowana na scenie Opera Holland Park w Londynie w czerwcu 2019 roku. W Polsce współpracuje między innymi z Teatrem Wielkim w Poznaniu, gdzie do tej pory wyreżyserowała „Fausta” Gounoda, „Alberta Herringa” Brittena (w koprodukcji z Bühnen Halle), oraz „Rusałkę” Dvořáka zaprezentowaną na Międzynarodowych Targach Poznańskich. W Krakowie wyreżyserowała „Turandot” Pucciniego na deskach Opery Krakowskiej; jej głośna inscenizacja „Vandy” Dvořáka na festiwalu Opera Rara w 2020 podjęła temat zmiany filozofii władzy i siły wspólnoty walczących o lepszy świat kobiet. W kolejnym roku na warsztat wzięła „The Golden Dragon” Petera Eötvösa – opowieść o dramacie emigracji. W grudniu 2021 roku w Królewskiej Operze Duńskiej w Kopenhadze wystawiła z wielkim sukcesem „Bal maskowy” Verdiego, który zostanie ponownie zaprezentowany w Operze w Oslo wiosną 2023.
Krystian Lada
Krystian Lada jest polskim reżyserem i librecistą, zarówno w dziedzinie opery, jak i sztuk performatywnych. Studiował na uniwersytecie w Amsterdamie. Od lat mieszka w Belgii i współpracuje z najważniejszymi scenami w Europie, takimi jak La Monnaie w Brukseli, Duńska Opera Królewska i National Theatre w Londynie. W Polsce jego spektakle prezentował m.in. Festiwal Opera Rara w Krakowie, Opera we Wrocławiu i Teatr Studio w Warszawie. Lada jest pierwszym laureatem prestiżowej nagrody Mortier Next Generation Award (2019) za wyjątkowy talent w dziedzinie opery i teatru muzycznego. Był dwukrotnie nominowany do Paszportów Polityki w kategorii muzyka poważna “za wiarę w żywotność formy operowej i odwagę poruszania w inscenizacjach palących spraw dzisiejszego świata” w 2019 i 2020 roku. Jest finalistą międzynarodowego konkursu reżyserii operowej Ring Award. Spektakle Lady są inspirowane feministyczną i postkolonialną perspektywą spojrzenia na klasyczny repertuar.