Magdalena Długosz

Magdalena Długosz urodziła się w 1954 roku w Krakowie; w tym mieście żyje i pracuje. Ukończyła studia kompozytorskie w klasie prof. K. Moszumańskej-Nazar i teorię muzyki pod kierunkiem prof. J. Patkowskiego w Akademii Muzycznej. Jej artystyczną osobowość i stylistykę wyróżnia wierność idei nadrzędnej, jaką jest łączenie światów muzyki instrumentalnej i elektroakustycznej. Praca twórcza M. Długosz nieodłącznie związana jest z polskimi i europejskimi centrami muzyki komputerowej. Jej kompozycje powstawały w Studio Muzyki Elektroakustycznej przy macierzystej Uczelni, w Studio Eksperymentalnym Polskiego Radia w Warszawie (m.in. TaBar, TaBaMa, Mictlan I – wyróżniony na III Międzynarodowej Trybunie Muzyki Elektroakustycznej w Oslo), w Elektronmusikstudion EMS w Sztokholmie (Pulsacje), w Centrum pre elektroakustickú  a computerovú hudbu przy Radio Bratysława (U źródła).
Aktywnie współpracuje również z centrami muzyki elektroakustycznej we Francji. Dla Studio Groupe de Recherche Appliquée en Musique Electroacoustique w Lyon zrealizowała Lenyon oraz Océan Cité, dla Institut International de Musique Electroacoustique de Bourges utwór Poza Ciszę, którego prawykonanie odbyło się przy udziale systemu Cybernéphone Instrument. Dwie ostatnie kompozycje otrzymały nominacje do Nagrody Mediów Publicznych OPUS (2008, 2009) i obydwie znalazły się w finale. Rezultatem kontaktów ze środowiskiem muzycznym Paryża jest utwór SaxSpiro powstały we współpracy z wybitnym saksofonistą Danielem Kientzy.
Wśród utworów zrealizowanych w domowym ministudio, wyróżnia się Gemisatos na orkiestrę, perkusję koncertującą, partię komputerową i live electronics, uhonorowany prestiżową rekomendacją Międzynarodowej Trybuny Kompozytorów (Paryż, 2009) oraz kompozycja Na krawędzi Światła, której prawykonanie miało miejsce podczas ostatniego Festiwalu Warszawska Jesień (Orkiestra Filharmonii Narodowej pod dyr. Wilsona Hermanto, Michał Pawełek – interpretacja warstwy elektroakustycznej).

W Akademii Muzycznej w Krakowie prowadzi klasę kompozycji (w szczególności specjalizacja elektroakustyczna), wykłada współczesne techniki kompozytorskie, a także uczy komputerowego kształcenia słuchu. W latach 80-tych była inicjatorem wykorzystania komputera podczas zajęć z kształcenia słuchu i do dziś pracuje nad jego wszechstronnym zastosowaniem w procesie dydaktycznym. Jest organizatorem konferencji naukowych i Konkursu Kompozytorskiego im. J. Patkowskiego dedykowanego cyfrowej muzyce konkretnej.