Roberto Ventimiglia Urodził się w 1982 roku. Studiował kompozycję u Paolo Rotili i Alberto Meoli. Ukończył z wyróżnieniem Konserwatorium Ottorino Respighi w Latinie. Następnie studiował u Alessandro Solbiatiego i Salvatore Sciarrino. Kontynuował studia muzykologiczne u Giorgio Sanguinetti, Agostino Ziino, Giorgio Nottoli, Gino Stefani i Giorgio Adamo. Ukończył również etnomuzykologię na Uniwersytecie Tor Vergata w Rzymie. Jego muzyka na orkiestrę, zespoły kameralne oraz utwory na instrumenty solowe była wykonywana na wielu festiwalach i wydarzeniach muzycznych takich jak: Atlante Sonoro-Freon Musica, Festival Pontino, Le Forme del Suono. Teatro dell’Arte-Milano Triennale, Casa del Jazz-Roma, Musica FuturaIsmez, New York City Electroacoustic Music Festival i Nuova Consonanza. W 2013 roku zdobył pierwszą nagrodę Premio Nazionale delle Arti MIUR-AFAM za utwór na flet i taśmę; był również finalistą konkursu kompozycji w 2014 roku w Clausurze za „Scherzo na sto wiolonczel” pod dyrekcją Giovanniego Sollimy. Za „Quartetto” na cztery flety mieszane Roberto został finalistą konkursu National Flute Association USA w kategorii Newly Published Music Awards 2022.
„Liebestod” nie jest prostym utworem dla sopranu solo. Jest to utwór teatralny – kobiecy portret ukazany w formie monologu. To studium samotności, smutku i miłości. Tekst opisuje szekspirowską Ofelię w momencie, w którym emocje prowadzą ją na skraj szaleństwa. Ofelia nie jest już niewinnym dzieckiem. Utrata ukochanego zamieniła kobietę w cierpiące stworzenie. Kompozytor postanowił ukazać szaleństwo Ofelii przez pryzmat jej wewnętrznego krzyku oraz paradoksalnie pięknych wspomnień, do których kobieta nieustannie powraca