Filip Baracz

Filip Baracz

ukończył PSM I i II stopnia im. Wandy Kossakowej w Sanoku. Obecnie jest studentem teorii muzyki w AMKP w Krakowie (II stopień). W kręgu jego zainteresowań znajduje się muzyka II połowy XX wieku i najnowsza – szczególnie minimalizm, nowa prostota (duchowy minimalizm), muzyka elektroniczna, ambient, a także muzyka filmowa.

Abstrakt

Wpływ muzyki na emocjonalność człowieka znany jest od wieków – przykładem są kołysanki śpiewane dzieciom do snu. Niemiecko-brytyjski twórca Max Richter, którego styl balansuje między sztuką wysoką a niską, w 2015 roku podjął się skomponowania współczesnej kołysanki dla zabieganej ludzkości. Podczas tworzenia współpracował z neurobiologiem Davidem Eaglemanem, aby poznać, w jaki sposób ludzki mózg funkcjonuje podczas snu. W efekcie powstał ośmiogodzinny utwór Sleep, wydany przez Deutsche Grammophon. Celem referatu, oprócz refleksji nad wyraźnie minimalistyczno-ambientowym dziełem, jest ukazanie w nim cech kołysanki.