Adrian Nowak

Adrian Nowak — w roku 2019 uzyskał dyplom z wyróżnieniem i tytuł magistra w klasie harfy pod kierunkiem prof. Florence Sitruk i dr Ireny Czubek-Davidson w Akademii Muzycznej w Krakowie. Aktualnie jest doktorantem Szkoły Doktorskiej na tej samej uczelni. Swój warsztat doskonalił również w ramach edukacji zagranicznej w klasie prof. Margit Süs-Schellenberger w Universität für Musik und Darstellende Kunst w Grazu (Austria) oraz prof. Marii Graf w Hochschule für Musik „Hanns Eisler” w Berlinie (Niemcy).

Uczestnik licznych kursów mistrzowskich m.in. VII Międzynarodowego Mistrzowskiego Kursu Interpretacji Muzyki Harfowej w Warszawie czy Kursu MEISTERKURSE – Musik Forum Sachrang (prof. Margit Süs-Schellenberger). W czasie swojej edukacji współpracował między innymi z I. Moretti (Francja), R. Costanzi (USA/Kanada), M. Bildeą (Rumunia), A. Savall (Hiszpania), T. Parvanovą (USA), K. Kitsou (Greece), E. Szmyt (Polska/USA), J. Kozielską (Polska/Francja), A. Gralak (Polska/Niemcy).
Laureat prestiżowych konkursów muzyki solowej i kameralnej, między innymi drugiej nagrody „Isolda” podczas prestiżowego konkursu VII Iberian Contest of Chamber Music with Harp           w Madrycie. Uczestniczył w licznych festiwalach orkiestrowych takich jak International Lutosławski Youth Orchestra (Szczecin), BISYOC – Intercultural Youth Orchestra Exchange (Anglia). Koncertował m.in. w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Operze Lwowskiej oraz Lwowskiej Sali Organowej. W 2019 roku wystąpił podczas 14. edycji Festiwalu Muzycznego „Santa Caterina” w Jaragua do Sul (Brazylia). Wystąpił również podczas festiwali muzyki współczesnej takich jak: MEHRELICH!MUSIK w Berlinie oraz IMPULS Festival w Graz. Współpracuje z wieloma orkiestrami w kraju i za granicą – Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Sinfonietta Cracovia, Capella Cracoviensis, Filharmonia Podkarpacka, Wrocławska Orkiestra Kameralna „Leopoldinum”, ORSO Philharmonic, Berliner Symphoniker, Brandenburgisches Staatsorchester Frankfurt, Berliner Operngruppe.
Obecnie propaguje własną działalność artystyczną, koncertując z autorskim zbiorem miniatur na harfę Memoria Mea. Nader chętnie współpracuje z polskimi i zagranicznymi kompozytorami dokonując prawykonań utworów solowych, kameralnych i orkiestrowych. Występuje również jako muzyk Narodowego Starego Teatru im. Heleny Modrzejewskiej przy spektaklu Podróże Guliwera w reżyserii Pawła Miśkiewicza. Jest również założycielem Krakowskiego Kwintetu Harfowego.