Teoretyk muzyki, doktor habilitowana, profesor Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie – w Katedrze Teorii i Interpretacji Dzieła Muzycznego, Dziekan Wydziału Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej AMKP, sekretarz w Zarządzie Sekcji Muzykologów Związku Kompozytorów Polskich.
W swojej zawodowej aktywności łączy trzy komplementarne sfery: naukowo-badawczą, dydaktyczną i popularyzatorską. W dotychczasowej działalności naukowej koncentruje się na problematyce muzyki współczesnej, ze szczególnym uwzględnieniem teatru muzycznego (za pracę mgr nt. opery Raj utracony Krzysztofa Pendereckiego otrzymała Nagrodę Miasta Krakowa, a za pracę dr nt. cyklu operowego Licht Karlheinza Stockhausena otrzymała Nagrodę ZKP im. ks. prof. Hieronima Feichta). Bada twórczość kompozytorów polskich: W. Lutosławskiego, M. Stachowskiego, P. Mykietyna, J. Rychlika oraz młodych twórców ośrodka krakowskiego, skupia także uwagę na problematyce związanej z performansem i muzyką najnowszą. Bliska jest jej również kultura popularna, szczególnie przykłady rocka progresywnego i heavy metalu. Obok ponad 60 artykułów, w wydawnictwie AMKP opublikowała dwie książki: (1.) Cykl sceniczny “Licht” Karlheinza Stockhausena. Muzyczny teatr świata 2011, oraz (2.) Brzmienie i sens. Studia nad twórczością Marka Stachowskiego 2016 (książka została nominowana do Nagrody im. Jana Długosza). Jest także współautorką (wraz z Joanną Wiśnios) Atlasu operowego dla młodzieży. Wyniki swoich badań upowszechnia biorąc udział w Międzynarodowych Konferencjach Naukowych (m. in. na Słowacji, Litwie, Łotwie, w Belgii, Wielkiej Brytanii, Słowenii, Niemczech, Włoszech, Serbii, Hiszpanii, Portugalii, Japonii).