Kompozytorka, teoretyk muzyki, improwizatorka, etnomuzykolog. Absolwentka Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki katowickiej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego oraz Podyplomowych Studiów Etnomuzykologicznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Należy do nielicznego grona kompozytorek polskich specjalizujących się w muzyce tworzonej specjalnie dla teatru tańca współczesnego. Napisała muzykę oraz scenariusze do kilkunastu spektakli baletowych z choreografią wybitnych polskich choreografów – m.in. Ewy Wycichowskiej, Aleksandry Dziurosz, Jacka Przybyłowicza, Andrzeja Morawca, Wojciecha Mochnieja, współpracowała także z Ulrike Hager. Jej kompozycje wykonywane były w wielu krajach europejskich, Ameryce Południowej, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, a także na Tajwanie.
W sferze jej zainteresowań pozostają techniki kompozytorskie muzyki XX i XXI wieku, muzyka elektroakustyczna, zagadnienia korespondencji sztuk, muzyka w formach interdyscyplinarnych, ze szczególnym uwzględnieniem teatru tańca współczesnego, a przede wszystkim twórczość kompozytorek polskich, którym poświęciła swoją pracę doktorską zatytułowaną Twórczość instrumentalna kompozytorek polskich XX i XXI wieku i jej kontekst kulturowy.
Ruch czy bezruch? Kompozytor wobec dzieła muzycznego. O wzajemnych relacjach muzyki i tańca w dziele scenicznym.