Studentka II roku studiów magisterskich Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w zakresie teorii muzyki. Działa aktywnie w Kole Artystyczno-Naukowym Kompozycji i Teorii Muzyki. Jest również członkinią i prezesem Chóru Kameralnego Senza Rigore oraz współorganizatorką sympozjum naukowego poświęconego zagadnieniom współczesnej chóralistyki „Vox Chori” w ramach działalności Katedry Chóralistyki i Prowadzenia Zespołów Akademii Muzycznej we Wrocławiu.
Relacje między muzyką Aleksandra Tansmana a kulturą muzyczną Żydów na przykładzie Visit to Israel na fortepian
Aleksander Tansman to polski kompozytor, pianista i dyrygent żydowskiego pochodzenia. W swej twórczości kilkakrotnie inspirował się muzyką żydowską. Elementy kultury Żydów wykorzystywał zarówno w utworach instrumentalnych, wokalnoinstrumentalnych, jak i scenicznych. Jednym z nich jest Visit to Israel na fortepian. Na drodze analizy autorka wyróżni elementy kultury muzycznej Żydów, a także zwróci uwagę na sposoby jej reprezentacji w muzyce twórcy. Badając sposoby reprezentacji zjawisk muzycznych i pozamuzycznych w kompozycji Tansmana wykorzysta kategorię analogii. Zaproponowana analiza wpisywać się będzie w nurt semiotyczny, bowiem przedmiotem badań będą znaki muzyczne i niemuzyczne, w których zakodowane są sensy i znaczenia. Autorka skupi się na takich zagadnieniach jak tytuł utworu, okoliczności powstania, dedykacja, budowa dzieła, melodyka, rytmo-metryka, harmonika i faktura. Celem autorki jest udowodnienie tezy, że w utworze Visit to Israel mamy do czynienia z reprezentacją zjawisk dźwiękowych i pozadźwiękowych, między którymi zachodzi analogia. Użyte przez Tansmana znaki niemuzyczne i muzyczne wskazują na kontekst, jakim jest kultura muzyczna Żydów.