Oktawia Pączkowska

The Beauty Myth — performance audiowizualny, poruszający tematykę relacji między pięknem, a społeczną presją wpisywania się w określony kanon, narzuconym ideałem „nieskazitelnego piękna”, często niemożliwego do osiągnięcia. Wykorzystując przedmioty powszechnie stosowane do „upiększania”, kompozytorka doprowadza swoją twarz do karykatury – maski, odzwierciedlającej współczesną kontrolę nad kobiecym wyglądem. Warstwa muzyczna jest kontrolowana poprzez pojawiające się na twarzy kolory, dzięki analizie w środowisku programistycznym Processing. Tytuł nawiązuje do książki z zakresu myśli feministycznej autorstwa Naomi Wolf.

Oktawia Pączkowska — kompozytorka urodzona w 1996 roku w Krakowie. Ukończyła Państwową Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Krakowie w klasie rytmiki. Obecnie studiuje kompozycję w klasie prof. Anny Zawadzkiej-Gołosz na Akademii Muzycznej w Krakowie. W ramach programu Swiss-European Mobility Programme kształciła się u Bettiny Skrzypczak w Hochschule Luzern (2018). Swój warsztat doskonaliła na kursach mistrzowskich pod kierunkiem takich kompozytorów jak Helmut Lachenmann, Wen Deqing czy Ivo Medek. Laureatka Call for Scores 2017 organizowanego przez wydawnictwo Diaphonia Edizioni za utwór Reconfigurations na flet prosty i warstwę elektroniczną. Finalistka 2. kategorii w konkursie PRIX CIME 2019 za utwór dipping na zespół instrumentalny, elektronikę i live-video. Jej utwory wykonywane były w Polsce, Niemczech, Czechach, Szwajcarii, Iranie i Stanach Zjednoczonych, m.in. na festiwalach Setkávání Nové Hudby Plus w Brnie (2017), Tehran Contemporary Music Festival (2018), New Music Days w Lucernie (2018). Współpracowała z zespołami takimi jak XelmYa +, Figmentum Ensemble czy Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble. Brała aktywny udział w warsztatach programowania muzyki na żywo pod kierunkiem Renicka Bella, których zwieńczeniem było wystąpienie podczas nocy klubowej w ramach Unsound Festival (2018). W kręgu jej zainteresowań leży szeroko rozumiana muzyka elektroniczna i sztuka cyfrowa.